تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

خیز موج چهارم در اروپا|رکورد جدید مبتلایان به کرونا

در حالی که فصل زمستان در پیش است، تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی به سرعت رو به افزایش است.
کد خبر: ۳۴۱۱۵
خیز موج چهارم در اروپا|رکورد جدید مبتلایان به کرونا


 رکوردشکنی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی همچنان ادامه دارد و این مساله موجب شده تا سازمان بهداشت جهانی موج جدید کرونا را یک نگرانی جدی و بزرگ توصیف کند.


بر اساس این گزارش افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در شرق اروپا بار دیگر این مساله را مطرح کرده است که آیا محدودیت های شدید باید بار دیگر در آستانه تعطیلات کریسمس اعمال شود یا نه.

مساله بزرگ دیگر این است که چگونه مردم را برای تزریق واکسن کرونا متقاعد کنیم.این در شرایطی است که برخی کشورهای آسیایی به خصوص چین بخش گردشگری خود را به روی گردشگران سایر کشورها بازکرده اند.

هانس کلوگ رئیس منطقه ای سازمان یهداشت جهانی گفت: روند فعلی گسترش ویروس کرونا در 53 کشور اروپایی یک نگرانی بزرگ و عمده است. اگر روند فعلی شیوع ویروس کرونا در اروپا ادامه پیدا کند، این تهدید وجود دارد که تا فوریه بیش از 500 هزار نفر جان خود را از دست بدهند.

تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در اروپا طی هفته گذشته 6 درصد افزایش یافت و به 1.8 میلیون مورد رسید. تعداد فوتی ها نیز در این مدت 12 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز